Menu

اخبار

اخبار

دفتر بانک خون بند ناف رویان در بوشهر راه اندازی شد
 

دفتر بانک خون بند ناف رویان در بوشهر راه اندازی شد

دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان با همت شرکت فناوری بن یاخته های رویان و جهاددانشگاهی استان بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی در این استان افتتاح شد.
چهارشنبه، 08 فروردین 1397 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در آیین افتتاح این دفتر گفت: راه‌اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان، یکی از رویکردهای مهم جهاد دانشگاهی است که با پیگیری های این نهاد و دانشگاه علوم پزشکی در بوشهر محقق شد. 
علی احمدی ‌زاده افزود: در این بانک، نمونه‌های خون بند ناف نوزادان تازه متولد شده جمع‌آوری و برای ذخیره‌سازی به تهران ارسال می‌شود.
وی افزود: سلول های بنیادی خون بندناف برای پیوند به بیماران تالاسمی، سرطان خون، کم خونی مادرزادی و نقص سامانه ایمنی بدن کاربرد دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه امکانات لازم برای عقد قرارداد و جمع آوری نمونه های خون بندناف کاملا فراهم شده است ادامه داد: زمان طلایی برای استخراج خون بند ناف هنگام زایمان است که می‌تواند در درمان بیماری‌های مختلف تاثیرگذار باشد.
وی گفت: پیش از این سالانه بیش از 150 خانواده از استان بوشهر برای عقد قرارداد ذخیره سازی و جمع آوری خون بندناف به استان فارس مراجعه می کردند.
وی افزود: پس از جمع‌آوری خون بند ناف، کیسه خون درون بسته ویژه قرار می‌گیرد و به بانک خون بند ناف رویان در مرکز کشور منتقل می‌شود تا کارهای پردازش سلولی روی آن صورت گیرد.
مرکز سلول های بنیادی بانک خون بند ناف رویان استان بوشهر 80 متر مربع زیربنا دارد و با پنج میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده است.
پایان مطلب/

تصاویر
  • دفتر بانک خون بند ناف رویان در بوشهر راه اندازی شد
ثبت امتیاز
نظرات

شنبه, 19 خرداد,1397

علي

ادرس و يا شماره تلفن دفتر ميخواستم تشكر

ﺳﻪشنبه, 14 فروردین,1397

سمانه سبزیانی

تست

نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.