Menu

اخبار

اخبار

جلسه هم اندیشی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با متخصصین زنان و زایمان در اردبیل
 

جلسه هم اندیشی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با متخصصین زنان و زایمان در اردبیل

جلسه هم اندیشی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان با متخصصین زنان و زایمان و همچنین متخصصین اطفال در شهر اردبیل برگزار شد.
شنبه، 04 آذر 1396 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، جلسه هم اندیشی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان با متخصصین زنان، زایمان و  اطفال روز پنج شنبه 2 آذر به دعوت دکتر افشین فتحی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، جهاددانشگاهی این استان و دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان برگزار شد.
در این نشست دکتر فتحی با تاکید بر اهمیت ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف و چشم انداز روشن این اقدام، ضرورت آگاهی متخصصین و پزشکان  برای راهنمایی مادران باردار را  یادآور شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تعداد نمونه هایی که از استان اردبیل در بانک خون بندناف ذخیره شده بسیار کم بوده و لازم است هم متخصصین زنان و زایمان و هم متخصصین اطفال که با مادران باردار و خانواده هایی که دارای فرزند بیمار هستند، در ارتباط می باشند، آنان را به استفاده از فرصت ذخیره سازی خون بندناف ترغیب کنند چرا که این اقدام به عنوان یک بیمه بیولوژیک می تواند پشتوانه ای برای سلامت خانواده باشد.  
دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش دفتر نمایندگی بانک خون بندناف در استان اردبیل و جهاددانشگاهی این استان، از همکاری بی شائبه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تشکر کرد.
دکتر ضرابی در این جلسه بعد از ارائه بحث علمی در مورد سلول های بنیادی، انواع این سلول ها و منابع استحصال آنها، آخرین دستاوردهای ذخیره سازی خون بندناف را در کشورمان بازگو کرد. 
وی گفت: تاکنون 85 هزار نمونه در بانک خون بندناف رویان ذخیره سازی شده و از این تعداد حدود 20 نمونه تاکنون برای بیماری های خونی از جمله، تالاسمی، انواع سرطانهای خون، کم خونی مادرزادی و بیماری نقص سیستم ایمنی در اطفال مورد استفاده قرار گرفته است. 
دکتر ضرابی با توجه به انجام بیش از 100 کارآزمای بالینی ثبت شده در دنیا تاکید کرد، با همکاری چندین مرکز درمانی دانشگاهی دو کارآزمای بالینی در بیماران CP و اوتیسم در حال انجام است. 
پایان مطلب/
 

تصاویر
  • جلسه هم اندیشی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با متخصصین زنان و زایمان در اردبیل
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.