Menu

اخبار

اخبار

جمع آوری 1500 نمونه خون بند ناف در استان آذربایجان شرقی
 

جمع آوری 1500 نمونه خون بند ناف در استان آذربایجان شرقی

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه تاکنون بیش از یک هزار و 500 خون بند ناف در استان نمونه گیری و جمع آوری شده است.
یکشنبه، 19 مهر 1394 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی به نقل از ایسنا، دکتر نجف قراچورلو در همایش سالانه مدیران و رابطان بانک خون بند ناف رویان که به میزبانی جهاددانشگاهی استان در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی بر اساس حوزه های مورد نیاز کشور در بخش های علمی و فناورانه و در راستای نقشه جامع علمی کشور  برنامه ریزی و فعالیت های خوبی را انجام داده است.

وی افزود: در منطقه شمال‌غرب و آذربایجان شرقی ماموریت هایی، تحت عنوان اهداف برنامه  چهارم توسعه جهاد دانشگاهی که پازلی از نقشه جامع علمی کشور است، به عهده جهاد دانشگاهی استان است. در این هدف قرار است 10 واحد استانی جهاد دانشگاهی در کشور در یکی از فناوری های مورد نیاز کشور صاحب نظر شده و قطبیت و مرجعیت لازم را به دست بیاورند.
 به گفته وی، فعالیت در حوره انرژی های تجدید پذیر و ساخت  نیروگاه های کوچک و متوسط ، طراحی و ساخت توربین های بادی و طراحی و ساخت آب شیرین کن ها از جمله ماموریت های عملیاتی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی  به شمار می رود.
 رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به برخی فعالیت‌های این واحد استانی در مرکز ناباروری آذربایجان، ادامه داد: خوشبختانه تا کنون بیش از یک هزار و 500 خون بند ناف در استان نمونه گیری و جمع آوری شده است.
 قراچورلو افزود: سلول های بنیادی همانند خون در تمامی جراحی ها و درمان بیماری های خونی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.
وی ادامه داد:  با برنامه ریزی های جدیدی که در نظر داریم این حوزه فعال تر از قبل خواهد شد و به مردم هم قول می دهیم خدمات خوبی را در این حوزه برای آنان اراده دهیم.
 وی از دستگاه های متولی و مرتبط با این حوزه بخصوص بیمارستان ها و مجموعه های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی خواست که در فرهنگ سازی، تبلیغ و ترویج اهمیت سلول های بنیادی و خون بند ناف نهایت همکاری لازم با جهاد دانشگاهی را داشته باشند.

پایان مطلب/
تصاویر
  • جمع آوری 1500 نمونه خون بند ناف در استان آذربایجان شرقی
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.