Menu

اخبار

اخبار

برگزاری سمینار سلول های بنیادی و طب بازساختی با پیام دکتر ولایتی
 

برگزاری سمینار سلول های بنیادی و طب بازساختی با پیام دکتر ولایتی

اولین همایش سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پزشکی بازساختی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی با حضور دکتر سیدعلی ابطحی، معاون علوم پزشکی این دانشگاه و قرائت پیام دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 
ﺳﻪشنبه، 02 خرداد 1396 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی،  اولین همایش سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پزشکی بازساختی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی با همکاری بانک خون بندناف رویان، پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، ستاد توسعه سلول های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی روز دوشنبه برگزار شد. 
دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به همایش سلول‌های بنیادی بیان داشت: برگزاری همایش‌های بین‌المللی فرصت مناسبی برای تبادل دانش و پی‌ریزی همکاری‌ها و برنامه‌های مناسب علمی در جهت نیل به اهداف ذکر شده می‌باشد. امید است که همایش سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و پزشکی بازساختی که با شرکت مدعوین برجسته داخلی و خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردیده، نقطه عطفی برای پی‌ریزی همکاری‌ها‌ی بین دانشگاهی و مراکز پژوهشی کشور و پاسخگوی نیاز فعلی پژوهشگران و عرضه‌کننده علوم پیشرفته پزشکی به جهان باشد.

 

 

دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان نیزدر این سمینار به تلاش های ملی و بین المللی صورت گرفته در زمینه درمان بیماری ها با کمک سلو لهای بنیادی اشاره کرد و گفت: با توسعه مراکز پیوند در کشور، شرایط پیوند سلو لهای بنیادی به بیماران نیازمند بهتر شده اما نیاز ما به گسترش این مراکز همچنان احساس می شود.

همایش سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پزشکی بازساختی با هدف آشنایی حوزه‌های پزشکی با سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و سلول درمانی در پزشکی بازساختی و ایجاد اتصال بین علوم پایه و بالینی با حضور مفاخر و شخصیت‌های برجسته بین‌المللی و داخلی از جمله پرفسور مفرد استاد تمام دانشگاه برکلی امریکا، پرفسور نیرنیا از دوسلدورف آلمان، دکتر کورنو استاد دانشگاه لیورپول و پرفسور سیفعلیان از UCL انگلستان برگزار شده است .
این سمینار با مشارکت و همکاری علمی مرکز تحقیقات زیست‌فناوری کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری علمی پژوهشگاه رویان، بانک خون بند ناف، پاستور، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات بیمارستان بوعلی و وزارت بهداشت برای ۲۴ رشته تخصصی و فوق تخصصی با 8 امتیاز باز‌آموزی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پ‍زشکی برپا شد.
پایان مطلب/

تصاویر
  • برگزاری سمینار سلول های بنیادی و طب بازساختی با پیام دکتر ولایتی
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.