Menu

اخبار

اخبار

نشست خبری مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با اصحاب رسانه در قم
 

نشست خبری مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با اصحاب رسانه در قم

مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی بند ناف رویان در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان قم گفت: ذخیره ۲۰هزار نمونه خون بندناف در بانک‌های عمومی و ۸۰ هزار نمونه در بانک خصوصی سرمایه این مراکز در سطح کشور است.
شنبه، 30 اردیبهشت 1396 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر مرتضی ضرابی در نشست مطبوعاتی و خبری بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان که در سالن کنفرانس بیمارستان حضرت معصومه(س) قم برگزار شد، اظهار داشت: قم نیز با روزانه یک‌صد زایمان می‌تواند مانند شهرهای اصفهان، خراسان‌رضوی، فارس، کرمان، مازندران و خوزستان گام‌های مهمی در این زمینه برداشته و با ورود به سیستم بانک عمومی از این سرمایه بالقوه کمال استفاده را ببرد.

 

وی از ذخیره 20 هزار نمونه خون بند ناف در بانک‌های عمومی خبر داد و تصریح کرد: این مراکز در پژوهشگاه رویان، سازمان انتقال خون و بیمارستان شریعتی فعال بوده ولی بانک خصوصی با 80 هزار نمونه ذخیره شده تنها در پژوهشگاه رویان فعال است.

ضرابی با درخواست از خیرین برای فعالیت در این حوزه خاطرنشان کرد: درمان بیماران تالاسمی، سرطان‌های خون و درمجموع بیماری‌های خونی از این روش بسیار مؤثرتر از روش‌های شیمی‌درمانی بوده اما هزینه نگهداری و انجام آزمایش‌ها ژنتیکی آن سنگین بوده و این موضوع لزوم ورود خیرین با این حوزه را نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، وی بابیان این اصل که کشور از این روش می‌تواند در کاهش هزینه‌های درمانی و خروج ارز از کشور صرفه‌جویی کند،گفت: جذب توریسم پزشکی به‌عنوان یکی از راه‌های خودکفایی سیستم درمانی در همه کشورها موردتوجه قرار گرفته و ایران نیز باکار در این حوزه و فرهنگ‌سازی و ورود خیرین می‌تواند بسیار قوی عمل کند.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان همچنین در مصاحبه تلویزیونی در برنامه زنده مهر بانو از شبکه نور  استان قم به معرفی آخرین دستاوردهای بانک خون بندناف رویان و اقدامات صورت گرفته پرداخت.

پایان مطلب/

تصاویر
  • نشست خبری مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با اصحاب رسانه در قم
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.