Menu

اخبار

اخبار

پسر بچه ای که با پیوند سلول های خون بندناف و جفت تاریخ ساخت
 

پسر بچه ای که با پیوند سلول های خون بندناف و جفت تاریخ ساخت

کوئنتین، پسر بچه ای است که از بیماری لوکمیای لیمفوپلاستیک حاد رنج می برد، اما برای اولین بار در تاریخ پزشکی ، متخصصان سرطان کودکان وی را با سلول های بنیادین خون بندناف و جفت ، درمان کردند.
دوشنبه، 23 فروردین 1395 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر لولی یو متخصص پیوند سرطان کودکان که به درمان کودکان شدیدا بیمار معروف است و گاهی هم ممکن است کلیه روش های درمانی که به کار می برد، بی اثر باشد، زمانی که کودکان کوئنتین 4 ساله را در بیمارستان کودکان در نیواورلئان ملاقات کرد می دانست که شانس زنده ماندن او با توجه به نوع به خصوص سرطانش کمتر از 30 درصد است.

بر طبق نظر دکتر یو، این پسر بچه با لوکمیای لیمفوپلاستیک حاد " بسیار شدید و بالا" تشخیص داده شد و احتمال درمانش کم بود اما هنوز روزنه امیدی وجود داشت : زمانی که بیماری کوئنتین شناسایی شد مادر او نوازد دیگری را حامله بود . دکتر یو به آنها پیشنهاد کرد که خون بندناف و همچنین جفت نوزاد جدید را در زمان تولد ذخیره کنند.
والدین کوئنتین با انجام این کار موافقت کردند . پس از آنکه نوزاد به دنیا آمد آنها سلول های بنیادی خون جفت و خون بندناف او را ذخیره سازی نمودند که سلولهای بنیادی آن کاملا برای کوئنتین مناسب بود و مطابقت داشت.
مدت کوتاهی بعد از آن، دکتر یو به طور ماهرانه ای اولین پیوند را با استفاده از سلولهای بنیادی جفت و بندناف انجام داد و پس از آن کوئنتین روند بهبودی و سلامت را شروع کرد.
کوئنتین اولین دریافت کننده پیوند سلولهای بنیادی از خون جفت جمع آوری شده بود. این تکنولوژی انقلابی به کوئنتین کمک کرد تا از لوکمیا نجات یابد . البته با تشکر از سلولهای بنیادی خون جفت خواهرش.
دو سال بعد از پیوند ، به نظر می رسد که کوئنتین کاملا شفا یافته و سرطان او در مسیر کاهش مستمر و تکمیلی قرار دارد.
پایان مطلب/

تصاویر
  • پسر بچه ای که با پیوند سلول های خون بندناف و جفت تاریخ ساخت
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.