Menu

اخبار

اخبار

تاثیر گذارترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف /2
 

تاثیر گذارترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف /2

مقام دوم تاثیر گذار ترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف به دکتر یوآن کورتزبرگ(Dr. Kurtzberg )تعلق دارد. پروفسور کورتزبرگ فوق تخصص بیماری های کودکان و همچنین پاتولوژی است. وی مدیر ارشد علمی مرکز سلول درمانی رابرتسون و رییس بانک خون بندناف کارولینای شمالی است.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 | Article Rating
در این بخش تاثیرگذارترین افرادی که در عرصه ذخیره سازی خون بندناف فعالیتی را صورت داده اند معرفی می کنیم. مقام اول متعلق به خانم پروفسور الین گلوکمن "مادر پیوند خون بندناف" بود که توانست با وارد کردن سلول های بنیادی خون بندناف به بخش پیوند، انقلاب عظیمی را در این عرصه رقم بزند.

مقام دوم این عرصه به دکتر یوآن کورتزبرگ(Dr. Kurtzberg ) تعلق دارد.

دکتر کورتزبرگ برای انجام اولین پیوند خون بندناف غیر مرتبط در سال 1993 در جهان شناخته شده است . در آن زمان او دو پیوند خون بندناف اهداء شده غیرمرتبط موفقیت آمیز را انجام داد ، یکی از آنها در بیماری که  دچار لوسمی لنفوبلاستیک حاد  (ALL) بود مورد استفاده قرار گرفت و موجب  درمان وی شد . در سال 1996، دکتر یوآن کورتزبرگ به همراه دکترهاروبن اشتاین و استیونز ، نتایج حاصل از پیوند خون بندناف غیر مرتبط  به یکی از 25 بیماری که دچار  لوسمی لنفوبلاستیک حاد بود در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر ساختند.



او کار خود را معطوف به توسعه و بهبود و پالایش تکنیک های پیوند خون بندناف کرده است. او دوره آموزشی خود را در دانشکده پزشکی نیویورک تکمیل کرد و کار خود را با مرکز پزشکی آپ استیت، در سیراکیوس نیویورک و مرکز پزشکی دانشگاه دوک آغاز نمود.
دکتر کورتزبرگ به عنوان بخشی از فعالیت های کنونی اش ، به تحقیقات بالینی و  آزمایشگاهی در خصوص جنبه های گوناگون هماتوپوئزیس نرمال  و بدخیم مشغول است. عشق و علاقه و توجه ویژه او در زمینه تحقیقات پیوند خون بندناف باعث شده که او جایزه کنسرسیوم پیوند مغز استخوان و خون کودکان را  برای یک عمر تلاش را دریافت نماید.

تصاویر
  • تاثیر گذارترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف /2
ثبت امتیاز
نظرات

چهارشنبه, 28 بهمن,1394

طیبه عابدینی

امیدواریم شاهد تحقیقات افراد علاقه مندی چون وی در عرصه سلولهای بنیادی و کاربرد آن در ایران باشیم

نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.