Menu

اخبار

اخبار

ذخیره سازی 15 هزار نمونه در بانک عمومی ذخیره خون بند ناف کشور
 

ذخیره سازی 15 هزار نمونه در بانک عمومی ذخیره خون بند ناف کشور

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: به دلیل محدود بودن حمایت های دولتی، تا کنون 15 هزار نمونه در بانک عمومی خون بند ناف کشور ذخیره شده است و این در حالی است که این رقم در بانک خصوصی بیش از 81 هزار نمونه است.
شنبه، 28 مرداد 1396 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی به نقل از ایرناف دکتر مرتضی ضرابی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی کاربرد سلولهای بنیادی در زنجان به ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین برای ورود و حمایت از ذخیره سازی خون بند ناف در بانک عمومی تاکید کرد و افزود: توسعه بانک عمومی ذخیره خون بند ناف نیازمند حمایت های دولتی و همچنین ورود خیرین در این حوزه است. 
وی به ضرورت اطلاع رسانی در خصوص اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف به خانواده ها اشاره کرد و افزود: در صورت اطلاع از کاربردهای سلول های بنیادی، به حتم خیلی از خانواده ها خون بند نافی را که در زمان تولد نوزاد دور ریخته می شود، به بانک عمومی ذخیره سازی خون بند ناف اهدا می کنند تا در درمان بیماران مورد استفاده قرار گیرد.
ضرابی خاطرنشان کرد: ذخیره سازی خون بند ناف یک بیمه بیولوژیک است که کاربرد آن در درمان انواع بیماری ها به ویژه بیماری های خونی به عنوان یک انقلاب در حوزه خدمات درمانی مطرح است.
وی افزود: امسال بزرگ ترین پروژه بین المللی در زمینه استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای بهبود بیماری فلج مغزی در کشور انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان با بیان اینکه امروز در همه استان های کشور دفاتر نمایندگی ذخیره سازی خون بند ناف دایر است، گفت: تا کنون یک هزار نمونه خون بند ناف از استان زنجان ذخیره سازی شده است که حدود 300 مورد آن مربوط به بانک عمومی است.
ذخیره سازی خون بند ناف فرآیندی است که در آن خون خارج شده از بند ناف و جفت نوزاد بعد از تولد جمع آوری و سلول های بنیادی آن برای استفاده های پزشکی منجمد و ذخیره می شود. 
سلول های بنیادی 2 ویژگی مهم دارند، یکی اینکه می توانند خودشان را برای مدت طولانی بازتولید کنند و در اصطلاح توانایی 'خود نوزایی' دارند و دیگر اینکه این سلول ها می توانند در شرایط خاصی در بدن و یا در آزمایشگاه به انواع سلول های تبدیل شوند. 
این قابلیت ها، کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماری ها را روز به روز گسترش داده است. 
پایان مطلب/
 

تصاویر
  • ذخیره سازی 15 هزار نمونه در بانک عمومی ذخیره خون بند ناف کشور
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.