Menu

اخبار

اخبار

ذخیره بیش از 150 نمونه در بانک خون بندناف استان ایلام
 

ذخیره بیش از 150 نمونه در بانک خون بندناف استان ایلام

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون استان ایلام گفت: در حال حاضر بیش از 150 نمونه در بانک خون بندناف استان ایلام، ذخیره شده است.
شنبه، 20 آذر 1395 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، "معصومه بلوچی" مسئول دفتر نمایندگی بانک خون استان ایلام، در تشریح اقدامات این مرکز به خبرنگار ایلام رصد، گفت: سلول های جفت، سلول هایی نامیرا و با قدرت تکثیر فراوانی هستند،از همین رو محققان به این نتیجه رسیدند که از این منبع برای فراهم کردن سلولهای بنیادی استفاده کنند. 

وی اضافه کرد: این سلول ها قابلیت درمان ده‌ها بیماری را دارند ودر حال حاضر بیشتر در زمینه درمان بیماری‌های خونی ،نظیر انواع سرطان‌های خون، کم‌خونی‌های مادرزادی، تالاسمی و نقص سیستم ایمنی، و چندین بیماری دیگر به کار گرفته می‌شوند.
 
بلوچی بیان داشت: بانک خون بندناف رویان دارای بانک خصوصی و بانک عمومی است از همین رو خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند خود قرار دارند، می‌توانند خون بند ناف فرزندشان را پس از وضع حمل به این مرکز اهدا کنند.
 
مسئول دفتر نمایندگی بانک خون استان ایلام، یادآور شد: در ذخیره سازی خون در بانک عمومی ممکن است فرد استفاده کند یا نکندونمونه‌های ذخیره شده در بانک عمومی به صورت رایگان در اختیار بیماران نیازمند قرارمی گیرد، اما در بانک خصوصی و خانوادگی نمونه‌ها برای خود خانواده نگهداری می‌شود.
 
وی اظهار داشت:در حال حاضر بیش از 150 نمونه در بانک خون بندناف استان ایلام، ذخیره شده است، که در مدت یک سال و نیم فعالیت این مرکز ماهیانه 10 نفر اقدام به ثبت نام در بانک خون بند ناف می کنند.
 
بلوچی با بیان اینکه استاندارد جهانی برای ذخیره‌سازی خون بند ناف بین 15 تا 20 سال است، تصریح کرد: برای نگهداری خون در این مدت زمان حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان هزینه از خانواده متقاضی دریافت می شود، و بعد از سال اول سالیانه 116 هزار تومان به عنوان شارژ دریافت می شود.

 پایان مطلب/

تصاویر
  • ذخیره بیش از 150 نمونه در بانک خون بندناف استان ایلام
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.