Menu

اخبار

اخبار

تاثیر گذارترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف /4
 

تاثیر گذارترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف /4

مقام چهارم تاثیر گذار ترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف به دکتر هال بروکسمایر تعلق دارد. دکتر هال بروکسمایر و تیمش اولین گروهی بودند که پیشنهاد دادند که خون بندناف می تواند به عنوان یک منبع راه حل نهایی برای سلولهای بنیادی هماتوپوئتیک به منظور پیوند و به جای مغز استخوان مورد استفاده قرار گیرد.
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر هال بروکسمایر(Hal Broxmeyer )  از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی ایندیانا و از محققان برجسته مرکز سرطان سیمون است. ازجمله  زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی این استاد برجسته، سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی هماتوپوئتیک می باشد.

در سال 1983 ، دکتر هال بروکسمایر و تیمش اولین گروهی بودند که پیشنهاد دادند خون بندناف به عنوان یک منبع سلول های بنیادی هماتوپوئتیک می تواند در پیوند  به جای مغز استخوان مورد استفاده قرار گیرد. او همچنین مسئول ذخیره سازی خون بندنافی بود که در زمان تولد خواهر "مت فارو" جمع آوری شد. "مت فارو" کودک پنج ساله ای بود که اولین پیوند خون بندناف موفقیت آمیز در جهان بر روی وی انجام شد و این پیوند توسط دکتر الین گلوکمن در بیمارستان سنت لوئیس پاریس اتفاق افتاد.

در سال 1989 ، دکتر بروکسمایر مقاله تحت عنوان اصول پیشرفت و تداوم آکادمی ملی علوم را منتشر ساخت که نشان می داد خون بندناف همان مشخصه ها و ویژه گی های مغز استخوان را دارد و اعلام کرد که خون بندناف، منبع غنی از سلول های بنیادی و پرتوان است.  بر این اساس او دوباره خون بندناف را به عنوان یک گزینه و راه حل مناسب احتمالی برای پیوند به بیماران در مواردی که نمونه مناسب برای پیوند از مغز استخوان یافت نمی شود، پیشنهاد داد .

دکتر بروکسمایر یک شخصیت کلیدی در طول تولد و بلوغ تدریجی بازار ذخیره سازی خون بندناف بوده است . او بیش از 700 مقاله را نوشته و یا دستیاری نموده است که در باب علم و دانش و مکانیزم های سلول های بنیادی خون بندناف می باشند . به علاوه ، او در سال 2010 رئیس جامعه آمریکایی هماتولوژی (ASH) بوده است که بزرگترین جامعه حرفه ای جهان می باشد که به تحقیق  و درمان های ناهنجاری های خونی می پردازد.
پایان مطلب/

تصاویر
  • تاثیر گذارترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف /4
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.