Menu

اخبار

اخبار

 درمان پسرمبتلا به فلج مغزی با کمک سلولهای بنیادی خون بندناف
 

درمان پسرمبتلا به فلج مغزی با کمک سلولهای بنیادی خون بندناف

یکشنبه، 21 آبان 1391 | Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی ایران به نقل از Baltimore.cbslocal.com ، معجزه سلولهای بنیادی زندگی یک پسر کوچک را تغییر داد.Xander McKinley ، نوزادی زیبا، اما با مشکلات فراوان بود. او نمی توانست غذا بخورد و یا خوب بخوابد و تا دو سالگی نمی توانست راه برود و یا حتی بخزد.  Xander مبتلا به فلج مغزی بود که در آن عملکرد حرکتی بدن مختل می شود. مادر او جنیفرمی گوید: "ما فکر می کردیم که او هرگز قادر به راه رفتن نخواهد شد و این بسیاردردآور بود.

 
آن پسر جوان ناامید پس از دریافت تزریق سلول های بنیادی خون بند ناف خود، هم اکنون می تواند روی پای خود ایستاده و حتی چندین گام بردارد و می تواند در سراسر مزرعه خود با واکر راه برود. او حتی می تواند برای اولین بار درزندگی، از پله ها بالا برود. همه اینها به این دلیل ممکن شد که پدر و مادر Xander تصمیم به ذخیره خون بند ناف او درهنگام تولد گرفتند. آنها هرگز تصور نمی کردند که چند سال بعد این تصمیم آنها زندگی فرزندشان را تغییر دهد. پزشکان بر این باورند این تحول شگفت انگیز ناشی از سلول های بنیادی استخراج شده از خون بند ناف  Xander است. پس از تزریق خون بند ناف، سلول های بنیادی آن بدن Xander را ترمیم کردند.
 
 دکتر Frances Verter  راهنمای این پدرومادر به بانک خون بند ناف بوده است. دکتر Verter گفت: ما باید سطح آگاهی مردم را افزایش دهیم. ذخیره سازی خون بند ناف گزینه ای است که بسیاری از والدین به آن آگاه نیستند، اما بعضی ها فکر می کنند که این ذخیره سازی باید تبدیل به روالی معمول برای استفاده در آینده  شود. او گفت:" هدف نهایی این است که همگان خون بند ناف نوزاد خود را ذخیره کنند.
 
محققان در حال مطالعه چگونگی استفاده خون بند ناف برای درمان آسیب های مغزی، دیابت، ناراحتی های قلبی، سرطان و کاهش شنوایی در آینده هستند. تعداد بسیار کمی از پدران و مادران خون بند ناف نوزادان خود را در cord blood registry ذخیره کرده اند. جنیفرمی گوید: من بسیارآن را توصیه می کنم زیرا هرگز نمی دانید چه اتفاقی درآینده خواهد افتاد. در حال حاضر Xander درحال درمان فیزیکی فعال کردن ماهیچه ها است و چشم انداز او امیدوارکننده است. خون بند ناف را می توان به صورت خصوصی و یا اهدا شده به یک بانک دولتی ذخیره کرد.
 
پایان مطلب/
تصاویر
  •  درمان پسرمبتلا به فلج مغزی با کمک سلولهای بنیادی خون بندناف
ثبت امتیاز
نظرات

یکشنبه, 21 آبان,1391

هستی

من یه فرزند دختر دارم ودچار تشنج اسپاس هست وبا هیدروپس متولد شده.
الان که 4 سال داره از لحاظ حرکتی مشکل داره نه راه میره نه میشینه ونه حرف میزنه
میخاستم بدونم برای بیماری دخترم درمانی هست
ممنون

یکشنبه, 21 آبان,1391

کاربر ناشناس

پاسخ :

با سلام.
طرح درمان فلج مغزی وضایعات نخاعی با سلول های بنیادی ، درمرکز سلول درمانی رویان شروع شده است .جهت کسب اطلاعات بیشتر مشاوره جهت دخترتان ،لطفاً با شماره3-22339951(کلینیک بیماری های مغزواعصاب)تماس بگیرید

یکشنبه, 21 آبان,1391

سولماز

سلام من بیماری فلج مغزی دارم من مشکل گفتاری وحرکتی دارم ولی همه ی کارهایم خودم انجام میدهم من میخواهم بدانم که سلولهای بنیادی برروی 20 ساله هاانجام میشه در کشور های خارجی برای ما درمانی هست

یکشنبه, 21 آبان,1391

مهسا

سلام من فرزند پسری دارم که در سن یک و نیم سالگی بر اثر تشنج به مدت یک ساعت دچار آسیب شدید مغزی شده به طوری که قادر به انجام هیچ کاری نیست حتی بینایی هم ندارد.
الان سه سال و پنج ماه دارد آیا میتوان از طریق سلولهای بنیادی برای بهبود پسرم اقدامی انجام داد؟

نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.