Menu

اخبار

اخبار

استفاده از طرفیت جهاددانشگاهی در توسعه توریسم پزشکی
 

استفاده از طرفیت جهاددانشگاهی در توسعه توریسم پزشکی

شنبه، 10 آبان 1393 | Article Rating

ه گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، مرتضی ضرابی در نشست مسئولین و رابطین دفاتر بانک خون بند ناف کشور در شیراز، به واگذاری مسئولیت بانک عمومی خون بندناف به شرکت بن یاخته‌های رویان اشاره و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون چهار نمونه برای پیوند از سوی این دفاتر انجام شده که دو مورد آن مربوط به بیماری سرطان و دو نمونه دیگر در رابطه با بیماری تالاسمی بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سه نمونه آماده پیوند در مراکز بانک خون بندناف برای بیماران مورد نظر آماده شده، گفت: تا پایان سال جاری سه پیوند دیگر با استفاده از نمونه‌های بندناف انجام می‌شود.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان با اشاره به تقاضای دو استان سیستان و بلوچستان و بوشهر جهت راه‌اندازی این دفاتر، خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن امکانات مورد نیاز، در این دو استان نیز دفاتر بانک خون بندناف راه‌اندازی می‌شود.

ضرابی همچنين گفت: جهاددانشگاهی استان فارس از پیشگامان فعالیت جمع‌آوری خون بندناف کشور محسوب می‌شود که ظرفیتي بيش از توان فعلي براي توسعه فعاليت‌ها دارد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي آينده، افزایش دفاتر استانی و شهرستانی بانک خون در کشور را از اولويت‌ها برشمرد و گفت: جهاددانشگاهي افتخار دارد كه در انجام فعاليت‌هاي مختلف علمي، رعايت استانداردها در سطح بالاترين شاخص‌هاي مورد نظر جهاني را دنبال كرده است.

ضرابي در ادامه از برنامه‌ريزي‌ها براي همكاري با ساير كشورها در ايجاد مراكز بانك خون بندناف خبر داد و گفت: توافقی با کشور عمان برای جذب بیماران شده انجام شده که جهاد دانشگاهی واحد فارس نیز در صورت آمادگی می‌تواند ظرفیت‌های قابل ارائه خود را به این کشور اعلام کند.

اين مقام مسئول با اشاره به اهداف مد نظر در برگزاري نشست‌ مسئولان و رابطان بانك‌هاي خون بندناف سراسر كشور، بهبود فرآیندها و ارتباطات میان واحدهای نمایندگی رویان را یکی از اهداف برشمرد و  تاكيد كرد: نبايد فعاليت‌ها و توسعه آن محدود به مراكز بانك خون بندناف باشد زيرا ظرفيت‌هاي علمي و پژوهشي مراكز و واحدهاي جهاددانشگاهي در سطح كشور بالاتر از اين است.

وي ادامه داد: این نشست نيز با هدف تعامل سازنده میان دفاتر نمایندگی که مسئولیت عقد قرار داد و ارسال نمونه را به تهران بر عهده دارند، پيش‌بيني شده و طي آن تلاش می‌شود که اصلاح فرآیندها، نتایج بازدید دوره‌ای، نتایج آخرین یافته‌های علمی و بررسی مشکلات دفاتر با مسئولین و رابطین بانک خون بندناف کشور به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شود.

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان به فعالیت بیش از 23 دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در سراسر کشور اشاره و تأکید کرد: این دفاتر خط مقدم فعالیت‌های بانک خون بندناف هستند.

منبع : ایسنا / استان فارس

تصاویر
  • استفاده از طرفیت جهاددانشگاهی در توسعه توریسم پزشکی
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.