Menu

اخبار

اخبار

ذخیره ۱۱۰ هزار خون بند ناف در در پژوهشگاه رویان/ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین
 

ذخیره ۱۱۰ هزار خون بند ناف در در پژوهشگاه رویان/ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین

مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در نشست خبری استان فارس از ذخیره ۱۱۰ هزار خون بند ناف در مراکز دولتی و خصوصی این پژوهشگده خبر داد.
شنبه، 15 تیر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در نشست خبری در شیراز، با بیان اینکه اکنون ۱۱۰ هزار نمونه خون بندناف در بانک عمومی و خصوصی این موسسه ذخیره شده است، ۱۵ هزار نمونه از این تعداد را مربوط به بانک عمومی دانست.

وی افزود: ۵۴ درصد خون بند ناف ذخیره سازی شده مربوط به نوزادان پسر، ۴۶ درصد نوزادان دختر، ۱۴ درصد زایمان طبیعی و ۸۶ درصد مربوط به زایمان سزارین بوده است.

ضرابی با بیان اینکه بانک خون بند ناف در ۳۱ استان فعالیت دارد، ادامه داد: این موسسه در استان فارس از سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و از ۱۱۰ هزار نمونه کشوری بیش از ۱۱ هزار نمونه سهم فارس است که ۱۰ درصد کشور را شامل می شود.

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین برای ورود و حمایت از ذخیره سازی خون بند ناف در بانک عمومی تاکید کرد و افزود: توسعه بانک عمومی ذخیره خون بند ناف نیازمند حمایت های دولتی و همچنین ورود خیرین در این حوزه است. 

ضرابی به ضرورت اطلاع رسانی در خصوص اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف به خانواده ها اشاره کرد و تصریح کزد: ذخیره سازی خون بند ناف یک بیمه بیولوژیک است که کاربرد آن در درمان انواع بیماری ها به ویژه بیماری های خونی به عنوان یک انقلاب در حوزه خدمات درمانی مطرح است.

مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی هزینه ذخیره خون بند ناف را ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هزینه شارژ سالانه ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: امکان تسهیلات وام و تخفیف برای خانواده‌های بیمار در نظر گرفته ایم و هیچ فردی را از ذخیره خون بند ناف محروم نکرده ایم.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۴۰۰میلیون تومان تسهیلات به صورت وام به خانواده‌ها برای پیوند سلول در اختیار آنژ‌ها قرار دادیم.

ضرابی با اشاره به تعداد محدود مراکز در سطح کشور، عنوان کرد: از ۵ مرکز به بیش از ۱۵ مرکز افزایش داده شد و بایستی تلاش شود تا استفاده بیشتری از سلول‌های بنیادی شود.

وی با اشاره به ظرفیت پزشکی فارس و بعنوان استان پیشرو در زمینه پیوند و سلول درمانی، گفت: جهاد دانشگاهی این امادگی را دارد تا بتوانو خدملت سلول درمانی از جمله پوست و ارتوپدی را به مردم ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی از ارائه خدمات درمانی به شهروندان ۴۶ کشورجهان خبر داد و اظهار داشت: دو هزار و ۵۰۰ زوج بیمار خارجی از خدمات درمانی  بهره مند شدند که از این تعداد  ۳۵ تا ۴۰ درصد شانس موفقیت داشتند.

پژوهشگاه رویان به عنوان موسسه علمی تحقیقاتی از سال ۸۴ به همت مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان نهاده شد و اوایل دهه ۸۰ کار تحقیقات روی سلول‌های بنیادی آغاز شد.

تصاویر
  • ذخیره ۱۱۰ هزار خون بند ناف در در پژوهشگاه رویان/ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین
ثبت امتیاز
فایل های پیوست
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.