Menu

اخبار

اخبار

سمینار یک روزه کاربرد سلول‌های بنیادی؛پتانسیل‌ها و چشم انداز در سنندج برگزار شد
 

سمینار یک روزه کاربرد سلول‌های بنیادی؛پتانسیل‌ها و چشم انداز در سنندج برگزار شد

سمینار یک روزه کاربرد سلول‌های بنیادی؛پتانسیل‌ها و چشم انداز از سوی شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان، دانشگاه علوم پزشکی سنندج و دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در استان کردستان و جهادانشگاهی این استان برگزار شد.
شنبه، 07 مهر 1397 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، سمینار یک روزه کاربرد سلول‌های بنیادی؛پتانسیل‌ها و چشم انداز روز پنج شنبه 5 مهرماه با حضور پزشکان متخصص، دانشجویان و علاقه مندان به مباحث سلول‌درمانی در سالن آمفی تئاتر بیمارستان بعثت در سنندج  با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علم پزشکی در حوزه سلول‌درمانی و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف و همچنین محصولات جانبی مشق از ضمائم زایمانی برگزار شد. 

سعید آبرون مدیرفنی شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان وعضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در این سمینار درباره سلول‌های بنیادی و معرفی بانک خون بندناف رویان و همچنین پیوندهای انجام شده از این سلول‌ها در ایران و جهان سخنرانی کردند.

بهاره عباس پناه کارشناس ارشد واحد تضمین کیفیت شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان نیز درخصوص محصولات مشتق از ضمائم زایمانی توضیحاتی ارائه کرد که از جمله آن تهیه پانسمان بیولوژیک از پرده آمنیوتیک و همچنین استخراج مزانشیم بندناف برای درمان برخی بیماری‌ها بود. 

بایزید قادری فوق تخصص خون و سرطان شناسی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و دبیرعلمی این سمینار نیز اطلاعات کامل و جامعی درخصوص بیماری‌های خونی و درمان‌های نوین قابل انجام در استان و ایران ارائه کردند. 

در بخش طب ترمیمی، محسن عمادالدین عضوهیات علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی درباره سلول‌درمانی بیماری‌های ارتوپدی به ارائه سخنرانی پرداخت .وی در سخنان خود تاکید کرد که درمان برخی بیماری‌های ارتوپدی در حال حاضر با تزریق سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان درحال انجام است و از این لحاظ ایران هیچ تفاوت و عقب‌ماندگی نسبت به کشورهای پیشرفته جهان ندارد. 

هدی معدنی پزشک مسئول طرح    سلول‌درمانی بیماری‌های قلبی پژوهشگاه رویان نیز مطالب نوینی درباره سلول‌درمانی بیماران قلبی کاندید عمل جراحی قلب باز و همچنین بیمارانی که دچار سکته قلبی شده‌اند ارائه کرد و گفت: این نوع درمان درحال حاضر در کشور به صورت کاملا موثر در حال انجام است و بیماران کاندید عمل قلب باز چنانچه حین عمل، سلول‌های بنیادی را دریافت کنند پیشرفت محسوسی در عملکرد قلب آنها شاهد خواهیم بود.

دکتر رضا مقدس‌علی مسئول طرح سلول‌درمانی بیماری‌های کلیوی رویان نیز از پیشرفت‌های این واحد در زمینه درمان بیماران کلیوی خبر داد.

یدالله زارغ زاده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با ارائه مطالب مهمی در حوزه اخلاق پزشکی، استفاده از سلول‌های بنیادی و همچنین لزوم رعایت اخلاق در طرح های درمانی از پزشکان و متخصصان درخواست کرد که قبل از شروع هر طرحی، اخلاق پزشکی را به عنوان یک اصل مهم درنظر داشته باشند و کلیه محققان و همکاران طرح های پژوهشی را بر یادگیری اصول اخلاق پزشکی ملزم کنند.

این سمینار یک روزه در آخرپس از پرسش و پاسخ شرکت کنندگان به کار خود پایان داد.
پایان مطلب/

تصاویر
  • سمینار یک روزه کاربرد سلول‌های بنیادی؛پتانسیل‌ها و چشم انداز در سنندج برگزار شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.