Menu

اخبار

اخبار

نهمین مدرسه تابستانی رویان برگزار شد
 

نهمین مدرسه تابستانی رویان برگزار شد

نهمین مدرسه تابستانی رویان به مدت پنج روز از تاریخ 23 تا 27 تیر‌ماه 1397 برگزار شد. هدف از این دوره، آموزش مطالعات مغز و علوم شناختی به دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پایه، پزشکی و مهندسی است.
پنجشنبه، 28 تیر 1397 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، شرکت فناوری بن یاخته های رویان با هدف کمک به ارتقای دانش بیولوژی و نورولوژی محققان ایرانی و انجام مسئولیت اجتماعی خود نسبت به جامعه علمی و پژوهشی کشور ایران، اقدام به حمایت از این رویداد علمی کرد.
همچنین بانک خون بندناف رویان با برپایی غرفه در نمایشگاه جانبی این رویداد علمی، به معرفی دستاوردها و فعالیت های این مرکز پرداخت. 
از مواردی که در این مدرسه تابستانی مورد بررسی قرار گرفت، مباحث تکوین مغز انسان در دوران جنینی، ارگانوئید‌های مغزی به‌عنوان مدل‌های انسانی مغز در آزمایشگاه، الکتروفیزیولوژ‌ی، اپتوژنتیک، بیماری‌های مربوط به علوم اعصاب از جمله آلزایمر، روش‌های مطالعه مغز مانند تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی(fMRI) ،نوار مغزی-الکترو/مگنتو انسفالوگرافی (EEG-MEG) ،تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای (TMS) و همچنین مباحث پیرامون هوش مصنوعی در علوم اعصاب بود.
پژوهشگاه رویان با تولید رده سلول‌های بنیادی جنینی نام ایران را در بین 10 کشور برتر دنیا که به این فناوری دست یافته‌اند قرار داد.


در طی8 دوره متوالی، هر ساله بیش از 300 دانشجوی علاقمند در زمینه رشته‌های علوم زیستی و پزشکی شرکت کردند که از محضر اساتید مطرح بین‌المللی به مدت یک هفته بهره برده و از نزدیک با آزمایشات عملی آشنا شده‌اند.
پایان مطلب/

تصاویر
  • نهمین مدرسه تابستانی رویان برگزار شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.