Menu

اخبار

اخبار

گزارش مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
 

گزارش مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان به منظور ارائه گزارش عملکرد بیش از یک دهه فعالیت بانک سلول های بنیادی خون بندناف در جلسه شورای مدیران ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور پیدا کرد.
دوشنبه، 25 دی 1396 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در این جلسه دکتر ضرابی به نحوه شکل گیری شرکت که با سرمایه گذاری مشترک پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و شرکت گسترش علوم زیستی (لیدکو) انجام شده است اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از 90هزار نمونه در بانک عمومی و خصوصی رویان ذخیره سازی شده که بالاترین ظرفیت نگهداری در خاورمیانه بوده و این نمونه ها از تمامی استان های کشور جمع آوری می شود. در بعد فعالیت های بین المللی نیز نزدیک به 40 نمونه از کشور عراق و امارات جمع آوری شده است. 
وی در خصوص پیوندهای انجام شده با استفاده از نمونه های خون بندناف اظهار کرد: حدود 20 پیوند تا کنون با نمونه های خون بندناف انجام شده است و 4 طرح کارآزمای بالینی برای بیماری های فلج مغزی، اوتیسم، دیستروفی عضلانی و صدمات مغزی نیز در حال برنامه ریزی و اجرا است. 


مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در این جلسه برای همکاری های همه جانبه با ستاد سلول های بنیادی و سایر شرکت های دانش بنیان اعلام آمادگی کرد.
در ادامه این جلسه، دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تقدیر از اقدامات زیربنایی و توسعه ای که در شرکت بن یاخته های رویان صورت گرفته است گفت: می توان از ظرفیت این شرکت برای انجام آزمایش های HLA استفاده کرد زیرا این خدمات در حال حاضر مورد نیاز کشور بوده و ستاد نیز از آن حمایت می کند. 
وی تاکید کرد: ورود این شرکت به استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های غیرخونی مانند بیماری های عصبی و ارتوپدی قطعا ارزش افزوده بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد و ستاد سلولهای بنیادی نیزبه هر نحوی که نیاز باشد از آن حمایت می کند. 
پایان مطلب/

تصاویر
  • گزارش مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.