Menu

اخبار

اخبار

مدیر عامل سلول های بنیادی خون بند ناف رویان : ذخیره سازی 15 هزار نمونه در بانک عمومی خون بندناف رویان
 

مدیر عامل سلول های بنیادی خون بند ناف رویان : ذخیره سازی 15 هزار نمونه در بانک عمومی خون بندناف رویان

دکتر مرتضی ضرابی در نشست خبری با خبرنگاران استان مازندران گفت: هم اکنون در بانک خون بند ناف عمومی رویان 15 هزار نمونه ذخیره سازی و در بانک خصوصی آن نیز 85 هزار نمونه ذخیره سازی شده  است که انتظار داریم تا پایان امسال به 90 هزار نمونه برسد.
یکشنبه، 30 مهر 1396 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و روزنامه نگاران استان مازندران گفت: در حال حاضر در دنیا در بانکهای عمومی 700 هزار و در بانک های خصوصی سه میلیون بند ناف ذخیره سازی شده و 35هزار پیوند بندناف در دنیا صورت گرفته است.
ضرابی با درخواست از خیرین برای فعالیت در این حوزه ، عنوان کرد: درمان بیماران تالاسمی، سرطان‌های خون و درمجموع بیماری‌های خونی از این روش بسیار مؤثرتر از روش‌های شیمی‌ درمانی بوده اما هزینه نگهداری و انجام آزمایش‌ها ژنتیکی آن سنگین بوده و این موضوع لزوم ورود خیرین با این حوزه را نشان می‌ دهد.
وی گفت: دانش ذخیره ‌سازی درکشور کاملا بومی بوده و برای صدور این دانش به کشورهای عمان، لبنان، امارات، آذربایجان وعراق اقداماتی صورت گرفته است.

گفتنی است متقضیان می توانند برای اطلاعات بیشتر به آدرس بانک خون بند ناف واحد مازندران واقع در ساری بلوار امیر مازندرانی – خیابان وصال شیرازی – جهاد دانشگاهی  یا با شماره  33353380 – 011 تماس حاصل نمایند.
پایان مطلب/
 

تصاویر
  • مدیر عامل سلول های بنیادی خون بند ناف رویان : ذخیره سازی 15 هزار نمونه در بانک عمومی خون بندناف رویان
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.