Menu

اخبار

اخبار

برگزاری سمینار سلول های بنیادی در استان گیلان
 

برگزاری سمینار سلول های بنیادی در استان گیلان

سمپوزیوم یک روزه سلول های بنیادی، کاربرد، پتانسیل و چشم انداز ها روز پنج شنبه 23 مهر با همکاری بانک خون بندناف رویان، جهاددانشگاهی استان گیلان و دانشگاه علوم پزشکی رشت برگزار شد.
یکشنبه، 26 مهر 1394 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در این همایش که با حضور متخصصان حوزه های مختلف سلول های بنیادی در رشت برگزار شد، مباحث مهم و کاربردی علم سلول های بنیادی به بحث و بررسی گذاشته شد. 

در این همایش دکتر سعید آبرون، مسئول فنی شرکت فناوری بن یاخته های رویان، ذخیره سازی سلول های بنیادی را کاربردی توصیف کرد و گفت: انجام پیوند های متعدد از سلول های بنیادی خون بندناف در جهان نشان می دهد، این سلول ها دارای پتانسیل های درمانی فراوانی هستند و چشم انداز روشنی دارند.
دکتر هدی معدنی،  مسئول گروه قلب و عروق مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان نیز با اشاره به درمان موفقیت‌آمیز سکته حاد قلبی و همچنین نارسایی قلبی با استفاده از سلول‌های بنیادی در کشور یادآور شد: برای کودکانی که به نارسایی قلبی مبتلا هستند و یا افرادی که در اثر سکته قلبی دچار نارسایی قلبی شده‌اند، از سنین کودکی (یک سالگی) تا 70 سالگی از سلول‌های بنیادی می‌توان استفاده کرد.
نساج حسینی معاون پژوهشی و مسئول بانک خون بندناف استان گیلان نیز با بیان اینکه هم‌اکنون در اقصی نقاط جهان تحقیقات وسیعی در خصوص استفاده از سلول‌های بنیادی در جهت تامین سلامت انسان در حال انجام است، ادامه داد: در یکی از استان‌های جنوبی کشور، امیرحسن 11 ساله با بیماری سرطان خون دست و پنجه نرم می‌کرد که والدینش به توصیه پزشکان تصمیم به درمان امیرحسین با سلول‌های بنیادی گرفتند. برای این منظور، بهترین راه تولد نوزاد دیگر(که بهترین سازگاری ژنتیکی را با امیرحسن داشت) بود به این ترتیب هنگام تولد برادر کوچک امرحسن، خون بند ناف وی استخراج و برای جداسازی سلول‌های بنیادی به بانک خون بند ناف رویان منتقل شد و پس از ذخیره‌سازی، برای پیوند و درمان امیرحسن به کار گرفته شد و با تایید پزشکان اکنون که نزدیک به دو سال از آن می‌گذرد، امیرحسن بهبودی خود را به‌دست آورده و اکنون به مدرسه می‌رود.
پایان مطلب/

تصاویر
  • برگزاری سمینار سلول های بنیادی در استان گیلان
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.