Menu

اخبار

اخبار

سمینار کاربرد سلول های بنیادی، پتانسیل ها و چشم انداز در سیرجان برگزار شد
 

سمینار کاربرد سلول های بنیادی، پتانسیل ها و چشم انداز در سیرجان برگزار شد

همزمان با افتتاح دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در سیرجان، سمینار کاربرد سلول های بنیادی ، پتانسیل ها و چشم انداز با حضور متخصصین و اساتید این حوزه 23 دی ماه برگزار شد. 
دوشنبه، 27 دی 1395 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، سمینار یک روزه کاربرد سلول های بنیادی، پتانسیل ها و چشم انداز با همت شرکت فناوری بن یاخته های رویان، دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و دفتر بانک خون بندناف رویان در استان کرمان روز پنج شنبه در سالن مهر شهرداری سیرجان برگزار شد.
در این سمینار که با حضور اساتید، دانشجویان ، متخصصان و مقامات استانی برگزار شد، دکتر رضا کامیاب مقدس رییس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: بانک خون استان کرمان بیش از پنج سال است که راه‌اندازی شده و تاکنون بیش از 3 هزار و 600 خانوار عضو هستند و از امکانات و خدمات آن استفاده می‌کنند.
وی راه اندازی دفتر نمایندگی سیرجان را سومین دفتر نمایندگی استان کرمان پس از کرمان و رفسنجان عنوان کرد و گفت: این دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان آمادگی دارد تا به شهرستان های همجوار نیز خدمات رسانی کند.
دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل بانک خون بندناف رویان نیز در این سمینار، ضمن تشریح سلول های بنیادی خون بندناف و مزایای استفاده آن در پیوند به بیماران با منشا خونی اظهار داشت: در دنیا طی سال های گذشته، به طور جدی استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف در پیوند مورد توجه قرار گرفته است. به این صورت که از این سلول ها به عنوان یک جایگزین در مواردی که امکان پیداکردن دهنده مناسب مغز استخوان برای یک بیمار نیازمند پیوند وجود نداشته باشد، استفاده می شود.
در ادامه این سمینار آموزشی، دکتر سعید آبرون مدیر فنی شرکت فناوری بن یاخته های رویان درباره انواع hla  و تاثیر آن در پیوند سلول های بنیادی و شیوه های انتخاب نمونه مناسب سلول های بنیادی برای بیماران مبتلا به بیماری های خونی، منیره محمد مسئول بخش پردازش بانک خون بندناف رویان درباره محصولات مشتق از جفت و خون بندناف، دکتر رضا سامانی عمانی درحوزه اخلاق پزشکی استفاده از سلول های بنیادین و همچنین خانم دکتر ناهید افتخاری از دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره شیوه های نوین درمان بیماری های زنان و زایمان سخنرانی کردند.
همچنین حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه سیرجان و دکتر حمید پورموسی رییس جهاددانشگاهی و رییس دانشگاه علمی کاربردی سیرجان نیز به ارائه سخنرانی پرداختند.
پایان مطلب/
 

تصاویر
  • سمینار کاربرد سلول های بنیادی، پتانسیل ها و چشم انداز در سیرجان برگزار شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.