Menu

اخبار

اخبار

70 هزار نمونه در بانک خون بند ناف رویان ذخیره شده است
 

70 هزار نمونه در بانک خون بند ناف رویان ذخیره شده است

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: 70 هزار نمونه در بانک خون بند ناف رویان ذخیره شده که این تعداد نمونه ذخیره شده در منطقه غرب آسیا بی نظیر است.
ﺳﻪشنبه، 18 خرداد 1395 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، مرتضی ضرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد نمونه ذخیره شده 65 هزار نمونه در بانک خصوصی و پنج هزار نمونه در بانک عمومی رویان ذخیره شده است.

وی از ذخیره سازی یک هزار نمونه خون بند ناف در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی در خصوص فواید ذخیره خون بند ناف و فرهنگسازی در این زمینه تعداد نمونه ها روز به روز افزایش یابد.
مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان ادامه داد: 400 پزشک با بانک خون بند ناف در سراسر کشور همکاری دارند که نمونه ها را از افراد مورد نظر در بیمارستان ها بعد از زایمان مادر دریافت می کنند.

ضرابی گفت: کارشناسان این موسسه سه تا پنج دقیقه بعد از زایمان خون بند ناف را می گیرند چرا که بعد از آن خون لخته می شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: نمونه اخذ شده را می توان تا 20 سال نگهداری کرده و در موارد مختلف بیماری برای بهبود فرد و یا اطرافیان از آن استفاده کرد.

وی کم بودن حجم و تعداد سلول ها و آلودگی را از موارد فسخ قرارداد نگهداری خون بند ناف عنوان کرد و ادامه داد: آلودگی نمونه ها در ایران کمتر از نیم درصد است و این در حالی است که آلودگی جهانی نمونه ها بین سه تا پنج درصد برآورد می شود.
مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان اضافه کرد: ظرفیت درمان بیش از 70 بیماری با سلول های بنیادی وجود دارد و در ایران بیماری هایی از قبیل کم خونی های مادرزادی، نقص سیستم ایمنی، تالاسمی و سرطان های خونی با استفاده از سلول های بنیادی درمان می شود.
ضرابی اظهار کرد: در سه سال گذشته 15 پیوند از طریق سلول های بنیادی بانک خون بند ناف در کشور صورت گرفته است.
وی افزود: نگهداری نمونه سلول های بنیادی در بانک عمومی خون بند ناف رایگان است ولی در بانک خصوصی برای عقد اولیه قرارداد 24 میلیون ریال و برای نگهداری سالانه یک میلیون و 100 هزار ریال باید توسط خانواده ها پرداخت شود.
وی اظهار کرد: هدف گذاری ما ذخیره سازی 10 تا 12 هزار نمونه در سال است که امیدواریم با کمک رسانه ها و فرهنگسازی به این هدف برسیم.
بانک خون بند ناف ایران زیر مجموعه پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی از دهه گذشته با دستور مقام معظم رهبری در کشور راه اندازی شده است.
استفاده از خون بند ناف در درمان بسیاری از بیماری های با منشا خونی در دنیا رایج است.

پایان مطلب/

تصاویر
  • 70 هزار نمونه در بانک خون بند ناف رویان ذخیره شده است
ثبت امتیاز
نظرات

شنبه, 06 شهریور,1395

امیررضا اسکندری

@hldn : با سلام، در حال حاضر تنها بانک خصوصی خون بندناف در ایران بانک خون بندناف رویان می باشد. اما در خصوص بانک خون بندناف عمومی سازمان انتقال خون ایران، پژوهشگاه رویان و بیمارستان شریعتی تهران اقدام به جمع اوری خون بندناف به صورت عمومی می کنند

شنبه, 05 تیر,1395

hldn

با سلام.
بانک خون بند ناف کشور دقیقا کجاست؟ منظور کل بانک های خون بند ناف است یا شما تنها بانک خون بند ناف کشور هستید؟

نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.