Menu

اخبار

اخبار

همایش آموزشی ضامنان سلامت؛ بخشندگان خون در قروه  و سقز برگزار شد
 

همایش آموزشی ضامنان سلامت؛ بخشندگان خون در قروه و سقز برگزار شد

همایش آموزشی ضامنان سلامت، بخشندگان خون با حضور مسوولان سازمان انتقال خون، جهاددانشگاهی، دفتر اموربانوان و خانواده استانداری کردستان و بانک خون بندناف رویان در سالن امام خمینی (ره) قروه و سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور سقز برگزار شد.
یکشنبه، 16 خرداد 1395 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در این همایش ها که به طور جداگانه در دو شهرستان سقز و قروه با همکاری سازمان انتقال خون، جهاددانشگاهی، دفتر اموربانوان و خانواده استانداری کردستان و بانک خون بندناف رویان  برگزار شد، اهدای خون بانوان، بانک خون بند ناف، بیماری های منتقله از راه خون و با هدف فرهنگ سازی و جلب مشارکت بانوان در عرصه اهدای خون مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منیره محمد، مسوول پردازش بانک خون بند ناف رویان در سخنانی در این همایش که با حضور270 نفر از قشر های مختلف رابطین بهداشت ، آموزش و پرورش ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،بنیاد شهید،هلال احمر ،بهزیستی، مسئولین آزمایشگاه ها و سونو گرافی ، ماما ، مسئولین بلوک و اتاق عمل بیمارستان ها ،اداره کتابخانه ها و... برپا شد گفت: بانک خون بند ناف در ایران به دنبال کسب نتایج ارزشمند در درمان بیماری های لاعلاج با استفاده از سلول های بنیادی تشکیل بانک های نگهداری خون بند ناف مورد توجه قرار گرفت و امروزه بانک های متعددی به صورت خصوصی و عمومی جهت ذخیره سازی خون بند ناف در سراسر جهان راه اندازی شده است.

وی افزود: تاکنون در ایران یکی از روش‌های درمان بیماری‌هایی همچون سرطان خون، تالاسمی، هموفیلی و نقص ایمنی بیماری‌های پایه خونی و فلج مغزی استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف است.
به گفته مسوول پردازش بانک خون بند ناف رویان 64 هزار نمونه خون بندناف در بانک خون خصوصی و شش هزار نمونه خون بندناف عمومی در ایران ذخیره سازی شده است.
محمد تاکید کرد: بانک خون بند ناف رویان نتایج آزمایش های اچ ال ای بیش از 40 هزار نمونه ثبت شده است و این آزمایش جهت پیوند مهم می باشد.
وی از 14 پیوند موفقیت آمیز نمونه بانک خون عمومی و خصوصی جهت درمان در ایران خبر داد. 
مسوول پردازش بانک خون بند ناف رویان در خصوص نحوه فعالیت بانک خون عمومی، گفت: در این بانک‌ها خانواده‌ها می‌توانند خون بند ناف نوزاد خود را اهدا کنند تا برای فرد دیگری که نیاز به پیوند دارد مورد استفاده قرار گیرد، فرد اهدا کننده در لیست پیوند قرار داده می‌شود اما نمونه اهدا شده در مالکیت بانک خون بند ناف عمومی بوده و ضمانتی وجود ندارد که فرد اهداکننده بتواند در صورت نیاز از آن استفاده کند؛ طبق بررسی‌های به عمل آمده اکثر نمونه‌های خون بندناف پیوند شده از نمونه‌های افراد غیرخویشاوند بوده است.
محمد به شرایط بانک خون خصوصی اشاره کرد و گفت: در این بانک، خون بند ناف با حفظ هویت خانوادگی متقاضی برای آنان ذخیره‌سازی می‌شود تا در صورت نیاز، خانواده آن را برای خود و یا هر فرد دیگری که از نظر ژنتیکی با نمونه سازگاری کافی داشته باشد، مورد استفاده قرار دهند.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

برگزاری همایش «بخشندگان خون، ضامنان سلامت» در سقز

همایش بخشندگان خون، ضامنان سلامت در سقز از دیگر شهرهای استان کردستان نیز با حضور جمعی از مسئولان، دست اندرکاران حوزه سلامت و بانوان، با همکاری: اداره کل انتقال خون کردستان، جهاددانشگاهی کردستان و سقز، دفتر امور بانوان فرمانداری و شرکت فناوری بن باخته های رویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور سقز برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

پایان مطلب/

تصاویر
  • همایش آموزشی ضامنان سلامت؛ بخشندگان خون در قروه  و سقز برگزار شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.